[rank_math_breadcrumb]

Online cursussen

Enig resultaat

Wil je beter leren ademen?

Contact

No Comments

Paul Brink

21 februari 2015 at 11:23 pm

Beste René,
Wij hebben elkaar op de Gezondheidsbeurs in Utrecht gesproken. Ik heb je verteld dat ik met Butyeko bezig ben met Gerrie van Coolwijk; zij werkt als logopediste in het M.M.C. te Veldhoven. (bij Eindhoven) Mijn C.P. zit op dit moment op 25 á 30. Ik heb verteld dat ik 3 x per week hardloop. Op dit moment loop ik alleen interval t.w. 3 min. hardlopen dan 1 min. rustig en dat 8 x totaal. Sinds kort kan ik dat volledig door de neus doen. Alleen na de inspanning heb ik adem te kort d.w.z. dat ik dan een paar keer door de mond moet ademhalen omdat ik een “lucht te kort heb”, zo voelt het. Eigenlijk wil ik weer terug naar 1 uur hardlopen, dat was mijn basis. Heb jij een advies wat ik zou moeten doen? Ik denk namelijk dat ik dat uur niet kan ademhalen door de neus omdat ik dan dat “lucht te kort” heb. Bedankt alvast René voor jouw advies. Uitgebreid heb ik jouw site doorgewerkt en moet zeggen: complimenten! Je bent zeer uitvoerig op een begrijpende manier voor de leek. Groeten en het ga je goed. Paul Brink te Best

Rhaiza

28 april 2015 at 1:19 pm

Onlangs een sessie van Rene gehad over ademen en kinderen gehad. Zeer interessant. Je wordt er zelf ook bewust van en ik let er nu meer op bij mijn dochter. Beter voorkomen dan genezen!!

admin

7 september 2017 at 8:22 am

Hi Caroline,
Het filmpje heb ik aangepast. Je kunt nu de powerpoint dia’s langer zien.
Groet,
René

fredheinis

16 september 2017 at 1:17 pm

Alles duidelijk te volgen Rene. Ja ik heb last om op een normale manier 5 minuten door mijn neus te ademen en normaal 5 minuten uit te ademen.. Mijn lichaam begint dan te prikkelen en tintelen.vaker oefenen denk ik?

    admin

    16 september 2017 at 4:10 pm

    Hoi Fred,

    Het prikkelen en tintelen zijn symptomen van chronische hyperventilatie. Je hebt nu last om continu via je neus in en uit te ademen.
    Dan is deze oefening de eerste haalbare stap om CHV tegen te gaan. Probeer eens een ontspanningsoefening te doen voordat je de oefening start. En blijf zo ontspannen mogelijk tijdens de oefening.

    Dat maakt het makkelijk om door een lichte behoefte aan lucht heen te ademen. Je kunt dit zien als de trainingsprikkel die op dit moment bij jouw ademhaling past. Daardoor ga je rustiger ademen als gewoonte. Als het heel zwaar is kun je de oefening liggend doen. Dan is het makkelijker om te ontspannen, waardoor je vanzelf rustiger gaat ademen. Zodra deze oefening lukt de volgende oefeningen weer zittend vervolgen.

    Ik hoor graag hoe dit gaat.

    Groet,
    René

fredheinis

19 september 2017 at 9:55 pm

Neusademhaling gaat goed. Ben nu logboek aan het bijhouden. De opvolging van polslag, cp, va etc.
Vermindert ademhalen is toch licht ademen door de neus en rustig uitblazen via de mond. Je zou dat nog gaan verduidelijken in de paragraaf desbetreffend?

admin

19 september 2017 at 10:17 pm

Hi Fred,

Bedankt voor je vraag.
In het hoofdstuk Buteyko Basis oefening heb ik verduidelijkt wat VA is. Dat vond ik ook nodig. Hoe je VA beschrijft komt nergens voor in de cursus. Bekijk daarom het hoofdstuk Buteyko basis oefening nog eens. Deze vraag gaat over het hoofdstuk Buteyko basis oefening, wil je deze vraag daar alsnog plaatsen? Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,
René

Susanne

19 november 2018 at 1:18 pm

Kan ik met Buteyko ademhaling mijn hoge bloeddruk verbeteren?

    admin

    19 november 2018 at 4:11 pm

    Beste Susanne,

    Onlangs hoorde ik nog van een cursist dat ze haar bloeddruk met 20 punten heeft weten te verlagen.

    Met de informatie die je geeft is dat in jouw situatie niet te beoordelen.
    Ik kan je wel aanvullende informatie geven;
    https://www.gezondeademhaling.nl/hoge-bloeddruk/

    Of neem contact op; 06-52519537 / info@gezondeademhaling.nl

    Groet,
    René

Henk

13 september 2019 at 1:50 am

Ik adem te snel wel door de neus en probeer er op te letten heb al 40jaar hyperventilatie veel mee gemaakt bij de vrij willige brandweer

alex

4 maart 2020 at 5:06 pm

Goedendag,
Ik heb (zwaar) apneu, en merk dat mijn ademhaling ontregeld is. vaak hoog ademhalen veel spanning in mijn middenrif. dit heb ik al jaren al voor dat er bij mij apneu werd geconstateerd. (vooral snachts) altijd een verstopte neus.
Nu heb ik het een en ander gelezen op je website en ben ik geïnteresseerd geraakt.
Wat mijn vraag is : als ik bijvoorbeeld de online cursus ga doen, wat kan ik verwachtten? en wat kan je voor “garanties”geven dat zeker gaat verbeteren.

    admin

    4 maart 2020 at 6:28 pm

    Dag Alex,

    Dank voor je bericht. Een ontregelde ademhaling, hoog ademen, spanning in het middenrif en een verstopte neus zijn kenmerken van chronische hyperventilatie. Als Buteyko therapeut zie ik slaapapneu als een verergering van chronische hyperventilatie.

    Meer informatie over slaapapneu vind je hier.
    https://www.gezondeademhaling.nl/slaapapneu/

    In de onderstaande links staan oefeningen. Wellicht kun je daar nu al wat mee.

    Drie oefeningen tegen een verstopte neus
    https://www.gezondeademhaling.nl/drie-oefeningen-tegen-een-verstopte-neus/

    Twee ontspanningsoefeningen voor het middenrif
    https://www.gezondeademhaling.nl/middenrif/

    Wat je kunt verwachten van de online training? Zie
    https://www.gezondeademhaling.nl/product/online-buteyko-cursus/

    Met bovenstaande link is je vraag wellicht niet volledig beantwoord. Als ik je persoonlijk spreek kan ik beter inschatten hoeveel persoonlijke begeleiding je nodig hebt.
    Dan kan ik gelijk een gericht antwoord geven op je vraag over garanties. Het algemene antwoord is dat je mijn inzet hebt. Het is jouw taak om therapietrouw te zijn.
    Die combinatie maakt een verbetering in de gezondheid mogelijk.

F

27 mei 2020 at 8:06 pm

Apart. Ik haal bij lange na de 40 seconden niet maar mijn gemiddelde ademhaling ligt dagelijks tussen de 9en 11 ademhalingen per minuut

    admin

    3 augustus 2020 at 8:16 am

    Dat komt omdat je bewust je ademhaling telt. De CP gaat over je onbewuste automatische ademhalingspatronen.
    Via het gratis belconsult leg ik het je graag uit.

Ineke Meijboom

18 juli 2020 at 12:02 am

Hallo René
Nou, ik heb 1x in mijn leven prednison gehad, en wil dat noooooooit meer!!! Ik heb me laten verleiden ertoe, doordat ik in paniek was door een heftige allergische reaktie, die – heb ik zelf moeten ontdekken door te gaan spitten op internet! – ontstaan is, langzaam opbouwend, door een foute inhalator!
Ik hield vocht vast, ik kreeg netelroos, kreeg van alles, en ik was nota bene bij een bioresonantie praktijk, en zelfs die wisten het niet ☹ .

Toen mijn gezicht ook ging opzetten en mijn ogen half dicht zaten, ben ik toch maar in paniek naar de HA gegaan, daar kreeg ik allergie tabletten, en een prednison stootkuur.
Ik ben helemaal niet van de reguliere medicatie, gebruik alleen (nu nog) de lichtste ontstekingsremmer die er is, meer niet.
Ja, sinds 2013 doe ik nog steeds mijn buteyko oefeningen, 1x per dag nu, ’s morgens, en ik heb zelf mijn inhalator gebruik terug weten te brengen tot de pulmicort 100, 1x per dag. Ik probeer er nog steeds vanaf te komen, soms lukt het om over te slaan, maar tot nog toe nog steeds niet helemaal helaas.
Mijn CP is wel omhoog gegaan, sinds ik de Meditaties e.d. van de I AM academy doe, ik zit nu meestal rond de 30, heel soms nog hoger.

Ik ben door die vieze prednison, 5 dagen maar, nog veel zieker geworden. Dat was in 2013. Mijn spijsverteringssysteem lag helemaal ondersteboven. Ik zat een kwartier op de wc met aandrang maar er kwam niets… wat voelde ik me beroerd, echt vreselijk!! Dat heeft wel een paar maanden geduurd!!
Dankzij een natuurgeneeskundige vriendin die met me meedacht, begon ik pas op te knappen toen ze op het idee kwam om de lever “aan te pakken” in plaats van de focus op de darmen e.d. te leggen. Ik ging mariadistel slikken, en pas toen begon het herstel eindelijk in te zetten.
Ik heb nu in mijn dossier staan dat ik allergisch voor prednison ben, want ik wil dat nooit meer!! (Ik moest in januari aan neuspoliepen, die alles afsloten, dus ik had geen keus helaas, geopereerd worden en heb daar ook nog genoemd: geen prednison!

Zo dat was mijn ervaring met prednison.

Hartelijke groet
Ineke Meijboom

    admin

    20 juli 2020 at 10:09 am

    Dank voor je bericht Ineke. Al die problemen begonnen dus met een foute inhalator.
    Dan vraag ik me af hoe het gegaan zou zijn als je voor die inhalator al wist van Buteyko.
    Gelukkig beginnen zorgverleners langzaam wat meer te wijzen op de Buteyko Methode. Dan hoef je daar niet zelf achter
    te komen door te spitten op het internet. Fijn dat het nu zoveel beter gaat!

Jeannette Bijlsma

2 augustus 2020 at 12:00 pm

Hoi René, ik zou graag je gratis online training willen volgen maar wat ik ook probeer ik vind geen opgeef link
Misschien dat dit wat oplevert

    admin

    3 augustus 2020 at 8:12 am

    Beste Jeanette,
    Wanneer je de website opent verschijnt er een venster. Daar kun je inschrijven door je naam en email adres achter te laten.
    Dat venster verschijnt slechts één keer per dag. Dat heb je waarschijnlijk weg geklikt en dan is er pas de volgende dag
    weer een mogelijkheid om je in te schrijven. Dat hoef jij nu niet meer te doen, want ik heb je er zojuist voor opgegeven.
    Morgen ontvang je jouw eerste bericht. Fijne dag!

Ankie

15 september 2020 at 2:21 pm

Dankzij de nieuwsbrieven ben ik nu bezig met logopedie en krijg ik manuele larynx facilitatie. Ik heb al 11jaar een vervelende kriebelhoest maar daar lijkt nu door de logopedie duidelijk verbetering te komen. Ik ben er heel blij mee.

    admin

    16 september 2020 at 5:36 pm

    Doet goed om te horen dat je via deze website een oplossing hebt gevonden Ankie 🙂

martin van deursen

2 oktober 2020 at 4:55 pm

hoi renee ik ben martin heb een obstructief en centraal apneu aandoening ik heb al ooit ees een butheyko cursus gevolgd bij helga willems in belgie maar heb daar weinig mee gedaan kan ik door mijn cp te verhogen mijn slaapapneu verhelpen cursusnog eensvolgen heeft weinig zin denk ik hoe kan ik het probleem beste aanpakken dank je voor het antwoord groetjes martin

    admin

    3 oktober 2020 at 11:14 am

    Beste Martin,

    Wanneer je CP stijgt vermindert chronische hyperventilatie. Door chronische hyperventilatie tegen te gaan is centraal slaapapneu te verminderen, of te verhelpen. Mijn advies is om Buteyko alsnog op te pakken. Of een cursus zin heeft kun jij het beste bepalen. Dat is o.a afhankelijk van hoe lang geleden je de cursus gedaan hebt en wat je daar nog van weet. Een cursus bij mij is mogelijk, maar ik wil alleen cursisten die gecommitteerd zijn om er wat mee te doen. Bij mij kom je er niet zomaar mee weg als je er weinig mee doet 🙂

martin van deursen

2 oktober 2020 at 4:55 pm

hoi renee ik ben martin heb een obstructief en centraal apneu aandoening ik heb al ooit ees een butheyko cursus gevolgd bij helga willems in belgie maar heb daar weinig mee gedaan kan ik door mijn cp te verhogen mijn slaapapneu verhelpen cursusnog eensvolgen heeft weinig zin denk ik hoe kan ik het probleem beste aanpakken dank je voor het antwoord groetjes martin

Evelien Luts

15 oktober 2020 at 2:50 pm

Hallo,
Mijn zoon van 7 maanden heeft neuspoliepen en kan daardoor niet/amper door zijn neus ademhalen.
Is deze methode ook iets voor ons? Hoe beginnen we eraan?
Groetjes,
Evelien

    admin

    16 oktober 2020 at 7:46 pm

    Hallo Evelien,

    Buteyko is te leren vanaf een jaar of acht.
    Voor je zoon zou ik naar de (K.N.O.) arts gaan voor een oplossing om neusademhaling te herstellen.

    Als jij hyperventileert raad ik de cursus aan jou aan. Kinderen nemen gedrag over van hun ouders en ademhaling is een vorm van gedrag. Daarom is het belangrijk dat jij het goede voorbeeld geeft als neusademhaling bij je zoontje herstelt kan worden. Als je hem dan nog door de mond ziet ademen kun je ook zijn mond / lippen sluiten om neusademhaling aan te moedigen.

    Vriendelijke groet,
    René

Yvonne geurts

17 oktober 2020 at 11:15 am

Wordt dit vergoed door zorgverzekering?

    admin

    17 oktober 2020 at 11:20 am

    Hallo Yvonne,

    Dank voor je bericht.
    Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar.

    Vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

René 

19 oktober 2020 at 11:26 am

Hoi Maria, wordt je opgeleid tot zo’n mooi beroep om anderen te helpen, terwijl de opleiding je lijkt te schaden :/
Gelukkig dat je er niet altijd zoveel last van hebt.

Jess

1 november 2020 at 9:06 pm

Kan je een lage hartslag ( hem 52). verbeteren met de buteyko methode?

    René 

    2 november 2020 at 5:56 pm

    Beste Jessica,

    Dank voor je bericht.
    Ik ken je medische situatie niet dus doe daar liever geen uitspraken over via een comment. Neem gerust even contact op dan kunnen we dit doorspreken.

    Vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

Pascaline

12 november 2020 at 2:30 pm

Beste René,
Ik ben bezig het boek zuurstofwinst van Marion Meesters te lezen. En daar staat ook een stukje in over stikstofmonoxide. Maar ik ben blij dat ik het nu van anderen hoor (lees) dat dit gunstig is voor het lichaam.
Ik ben een kritisch lezer en geloof niet alles wat men schrijft. Uw blogs vind ik interessant.

    René 

    12 november 2020 at 4:49 pm

    Hi Pacaline,

    Dank voor je bericht! Zuurstofwinst is een top boek over ademhaling, ik heb het ook gelezen.
    Je informeert jezelf en denkt kritisch. Dat is goed om te horen.

    Vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

maria Perquin

13 november 2020 at 9:16 am

hoi Rene , weer een leuk artikel op je blog Dank je wel Humming Bee gebruiken we als yogadocent dus leuk om deze kennis daaraan te koppelen

    René 

    13 november 2020 at 2:18 pm

    Hoi Maria, je naam herinnerde ik al, we hebben eerder gemaild. 🙂 Veel plezier tijdens de Yoga lessen.

Lut

16 november 2020 at 12:03 pm

Hallo… ik hen copd gold 3 en mn ademhaling is ronduit een puinhoop. Uit het niets kan ik benauwd worden …wandelen en trappen een ramp …terwijl fietsen heerlijk is. Bewegen bewegen …brengt bij mij geen soelaas…ik adem er vaak nog ongecontroleerder door… en dan de angst om weer benauwd te worden … gewoon effenaf panisch en lijk een roolercoaster eens het optreedt… vroeger was ademhaling een automatisme …nu ben ik er constant mee bezig en waarschijnlijk verkeerd… mss soelaas hier?

    René 

    16 november 2020 at 1:26 pm

    Beste Lut,

    Dank voor je bericht. Ik mail je even persoonlijk. Dat lijkt me nu beter.

    Met vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

Benito Kollau

21 november 2020 at 11:49 am

Ik heb het gelezen en ziet er goed uit. Alles wat gedaan wordt om beter en prettiger te kunnen ademen is altijd welkom. Om eerlijk te zijn weet ik soms ook niet wat ik heb. Dan heb ik hyperventilatie, ander keer heb ik astma en last but not lease verkeerde ademhaling. Ik heb deze klachten alleen als ik in bed lig. Ik wandel soms tussen de 3 en 4 km maar ben niet moe of wat dan ook. Loop trappen en doe ook aan buikspieren… maar moe of wat dag ook…heb ik niet.
Dus…dan voel ik mij dan bijzonder,! Dit was mijn reactie op hetgeen. Fijn weekend. Groet.Benito.

    René 

    21 november 2020 at 1:28 pm

    Dankje Benito, ik heb je gemaild. Fijn weekend ook! Groet, René

maria Perquin

21 november 2020 at 1:35 pm

dank je wel Rene Prettig steeds van die mooie compacte berichten Dit ook weer leuk om toe te passen als je saturatie meter hebt dan kan je hem ook leuk buiten doen. Wat vind jij eerst een o-test met de saturatie meter en na 6 minuten de eindtest? Nu lijkt het alsof je de saturatie meter tijdens de 6 minuten om de vinger blijft houden ? Is dat zo ik zou zeggen begin en eind meting voor 6 minuten is voldoende
Wat denk jij ?

    René 

    23 november 2020 at 7:43 am

    Hi Maria, ik ben het eens met wat je zegt. De beschrijving heb ik verduidelijkt.

Danielle

22 november 2020 at 10:44 am

Dag René, ik heb je berichten met plezier gelezen, heb wel af en toe de vraag hoe werkt het dan? Ik heb al heel veel geprobeerd voor mijn ademhaling en longen. Ik ben nieuwsgierig naar wat je zou kunnen doen, maar ook sceptisch doordat er tot nu toe weinig resultaat is met alles wat ik geprobeerd heb (en die mensen/methodes beloofden ook goede dingen). Veel methodes werken in het begin, maar na een paar dagen verslechterd mijn situatie enorm. Ik heb vorige week 1 dag geprobeerd alleen door (rustig) mijn neus te ademen, de eerste dag voelde het geweldig. Daarna had ik het gevoel dat mijn longen ontploften en heb dagen last van benauwdheid en pijn aan de ademhalingsspieren gehad. Ik zou heel graag hulp willen die helpt, maar ben ook bang voor de uitwerking.

    René 

    23 november 2020 at 7:42 am

    Beste Danielle, dank voor je reactie. De ademhaling is een gevoelig systeem en dat wordt vaak onderschat. Het grijpt in op verschillende lichaamsprocessen. Als je me je nummer mailt bel ik je om dit door te spreken. Ik help je graag verder.

Atte Houtsma

26 november 2020 at 1:21 pm

ik bleek na een operatie dat ik een hoge bloeddruk had, pillen voor gekregen, zwarte abneu gecontateerd. lig nu “s nachts aan de zuurstof, de tweede nacht al spectaculaire resultaten had 5 weken terug tegen de 200, nu vanmiddag 139-86-86. Is de zachte ademhaling wat voor mij, ik zend de ook Reiki naar mijn kleine hersenen, deze sturen mijn ademhaling niet aan, geen prikkel.

    René 

    18 maart 2021 at 10:30 am

    Dag Atte,

    Je vraagt of de zachte ademhaling iets voor jou is.
    Ja, op basis van wat je schrijft schat ik in dat het je kan helpen.
    Om chronische hyperventilatie vast te stellen kun je ook deze test doen.
    https://www.gezondeademhaling.nl/chronische-hyperventilatie-test/
    Als daaruit blijkt dat er sprake is van chronische hyperventilatie dan kan ik
    je verder helpen.

    Vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

Roel

11 maart 2021 at 9:37 pm

Ik ben een vrij sportief persoon en kan zonder probleem 90 seconden mijn adem inhouden. Toch is mijn AF gemiddeld 17. Mijn fitbit registreert dit ook tijdens mijn slaap.

    René 

    18 maart 2021 at 10:25 am

    Dag Roel,

    Bij een AF van 17 is er volgens de normen van professor Buteyko sprake van hyperventilatie.
    Chronische hyperventilatie kun je ook vaststellen via deze link
    https://www.gezondeademhaling.nl/chronische-hyperventilatie-test/ Wat er vooraf gaat aan het inhouden van je ademhaling kan ik vanaf hier niet beoordelen.

    Groet,
    René van den Heuvel

Karin

4 april 2021 at 11:49 am

Wat wanneer je juist merkt dat je vaak je adem inhoudt bij b.v. (in)spanning?
Teveel of juist te weinig adem?

Lotte

14 april 2021 at 7:36 pm

Mijn fitbit zegt 19 af in mijn slaap. Mijn collega test is 22 sec. Mijn bloeddruk is 70-110 en mijn rust hartslag volge s de fitbit is 58
Heb ik dan chronische hyperventilatie?

    René 

    14 april 2021 at 8:05 pm

    Dag Lotte,

    Ja, dan adem je buiten de medische norm. Ik merk echter dat chronische hyperventilatie pas echt als belemmerend wordt ervaren zodra het verergert tot een CP onder de 20 sec en vooral onder de 15 seconden. Vanaf hier kan ik niet zien of je de CP test juist hebt gedaan. De meeste mensen houden te lang hun adem in wanneer ze voor het eerst de CP test doen.

    Met vriendelijke groet,
    René van den Heuvel

Claudia

3 juni 2021 at 5:20 pm

Ik hoest al vanaf begin maart en heb last van tintelingen in m’n schouder. Ook heb ik last van astma waar ik moe van wordt. Eind februari heb ik corona gehad. Ik heb last van een loopneus, veel niezen, vermoeide ogen, maar geen hooikoorts. De longarts heeft dit getest.

maria Perquin

8 november 2021 at 2:21 pm

Hai Rene ik heb je al vaker op de mail gevolgd en ook toegepast de adem. Ondertussen wordt het interessant ik heb een review gelezen over intermittend hypoxic precondioning en naar mijn idee is dit precies hetzelfde waar jij het over hebt. Juist adem rustig en dan adempauze van 30 tellen 3x herhaald en 3x per dag zou een goede krachtige revalidatie zijn voor long-covid pt. Leuk he Trouwens ik zag dat Wim Hof het wel anders doet namelijk 30 x flink achtereen ademen en dan stoppen waardoor je kennelijk ook die hypoxie krijgt maar ik vind het beter met rustig ademen en dan stoppen.

Ellen

9 januari 2022 at 5:54 pm

Naar aanleiding van de ontslagbrief na een kleine ingreep onder verdoving, kom ik op uw site terecht. Op de ontslagbrief staat namelijk dat ik, terwijl onder narcose, een ademhalingsfrequentie van 23 Ah/min heb. De waarde staat in rood met ernaast ‘hoog’. Aangezien ik de laatste weken last heb van pijn in de hartstreek, vraag ik me af of er ziektebeelden zijn die ook samengaan met een te hoge Ah-frequentie, of ofdat chronische hyperventilatie iets op zichzelf staand is (door eventueel stress enz.) Mijn zuurstofsaturatie is 100%. (dinsdag heb ik een afspraak met de dokter naar aanleiding van de pijn in de hartstreek) Wat ik wel kras vind, is dat chronische hyperventilatie dan ook onder narcose zou voorkomen, en dus helemaal onbewust.

Ryan la grand

16 juli 2022 at 5:22 pm

Ik heb gedaan wat jij zei en ik stotter nu veel minder

    René 

    17 juli 2022 at 12:17 pm

    Hey Ryan! Fijn dat je minder stottert en dank dat je me daar een berichtje over stuurt. 😀

Aveline bosma

22 september 2022 at 9:44 pm

Lijkt erg op waarik al jaren mee loop door te veel te hebben meegemaajt in mn leven .geen copd zegt mn arts
Hoest veel veel steess
Veel angst

    René 

    22 september 2022 at 10:05 pm

    Beste Aveline,

    Dank voor je reactie. Vervelend dat je er al jaren mee rond loopt.
    De Buteyko methode helpt tegen hoesten, stress en angst. Voor dat laatste kan het nodig zijn om eerst een psycholoog in te schakelen.

    Vriendelijke groet,
    René

ONLINE CURSUS

Incl. 2 uur 1 op 1 coaching
€ 247,-

Info en aanmelden

OFFLINE 1 op 1 CURSUS 

Aanmelden: info@gezondeademhaling.nl
Offline begeleiding en coaching

Locatie: Utrecht

 € 375,-

Meer info

VERGOEDING: vraag het je werkgever via dit formulier.

KORTING bij samen volgen cursus

Offline 1 op 2 cursus
€100,- korting p.p.
Locatie: Utrecht

Contactgegevens

René van den Heuvel
H.j. Schimmelstraat 63
3532 TB Utrecht
info@gezondeademhaling.nl
+31 652519537